mandag 30. mai 2011

Helg er gøy

Hei igjen!
Takk til dere som har informert meg om hva slags hunderase My var. Det er jo ikke rart jeg ikke fant ut hva slags rase hun var på Canis, i og med hun var jo ikke en hund, men en katt, og det er er vel ikke et pattedyr engang?! Tror hun er en fugl, siden hun alltid forsvinner opp i trærne når jeg prøver å fange henne... :)

Her er My på vei opp igjen, og jeg rekker selvfølgelig ikke opp :(

Eierne mine prøver å få meg til å slutte å "hoppe" på My hele tiden, men de var jo så dumme å klippe klørne hennes før jeg kom hit, og uten klør så er det ikke så veldig vondt å bli "klasket" til av henne akkurat. :)

I dag har vi gått en laaaang tur til "farmor" og "farfar" som bor ca 500meter unna! Først "hjalp" jeg matmor med å knyte lissene:

Er jeg ikke flink?

For å komme til dit så måtte vi gå langs asfalt-veien. Asfalt er igrunn ganske kjipe greier, ikke kan jeg tygge på det, ikke smaker det godt, og ikke lukter det spesielt godt heller. Derfor gikk turen på bare 10minutter eller noe, i motsetning til de 2-3 timene det ville tatt hvis det var en skogs-sti og jeg kunne holdt mitt tempo...
Vi møtte noen biler på veien, og jeg syntes faktisk ikke de var så veldig skumle lengre! Fjelldronningen kan visst mer om hunde-psykologi enn jeg vet selv, siden OBS-turen hjalp mot min lille bil-fobi. :)

"Farmor" og "farfar" har enda større hage enn eierne mine, så da fikk jeg løpe litt fritt:

Full fart!



Fikk godt driv på plenen her



Prøver å spise litt gress mens jeg løper...




Tråkker på båndet og går på trynet...



Furter litt over at matfar alltid ler og tar bilder av det når jeg tryner :(


Jeg ble så sliten av løpingen at jeg tror nesten jeg fikk litt ebola blandet med tuberkulose etterhvert. Men man kan jo gjøre andre ting enn å løpe også, som for eksempel å øve på å stå pent på utstilling:

(trenger ikke fortelle at jeg fikk øye på flagget i toppen av flaggstanga vel?)

Dessuten kan man øve på å sitte pent:

(Fortsatt litt over middels interessert i det røde, hvite og blå oppi der...)

Når man blir sååå sliten som jeg ble så er det skikkelig digg å komme hjem og slappe av litt:

Fin sovestilling hvis man skal delta i  "kink i nakken-NM"

Jeg måtte etterhvert ty til go-teppet mitt i stedet, siden jeg uansett ikke har planer om å være med i NM med det første:
Det var bedre... God natt folkens!



4 kommentarer:

  1. Så nydelig liten Leo er, det er en fryd å lese og se bilder av ham:o)

    SvarSlett
  2. Helg er uten tvil gode ting!

    Så utrolig fine bilder dere får tatt av Leo - han er så skjønn. Ligner veldig på Frost som liten:)

    Ha en fin uke og kos dere med valpetida, den går så altfor fort!

    SvarSlett
  3. Halla Leo

    Himmel og hav, du kan springe fort på den fine grønne plenen hos farmoren og farfaren din. Jeg synes ikke sånne flagg og vimpler og sånn er no' kult jeg. Men har begynt å venne meg til det nå.

    Masse fine bilder som er tatt av deg. Håper vi kan treffes snart, da kan vi springe sammen:o)

    Hilsen Søss:o)))

    SvarSlett
  4. Så søt han er:) har en Finsk lapphund på snart 7 mnd som heter Leo selv jeg;)

    SvarSlett