torsdag 2. juni 2011

Sosialisering og sånt...

Hei igjen! :)
Nå har det gått noen dager siden sist så da tenkte jeg det var på tide å oppdatere bloggen litt igjen, siden jeg glemmer så fort hva jeg har drevet med hvis jeg ikke skriver det ned med en gang. En valpehjerne har jo omtrent samme langtidsminne som en halvfeit gullfisk med alzheimer, påstår matfar... :)

Hmmmm?

For noen dager siden så møtte jeg en fryyyktelig skummel hund når matfar og jeg var ute og spiste skog, eller "gikk tur" som eierne mine kaller det. Hunden vi møtte var en sort liten jæv... omtrent på min størrelse, men skikkelig gammel og gretten. Jeg satt rolig i veikanten og spiste noen blomster og litt trær (akkurat som Ferdinand), når hunden kom, og fikk selvfølgelig et ganske så akutt tilfelle av cynophobia (hundefobi) når den knurret og bjeffet på meg der jeg satt.
Ferdinand the Bull = Leo the dog

Møtet med denne super-gretne hunden gjorde at jeg ble livredd, prøvde å rømme, knurret og bjeffet på neste sorte hunden jeg møtte, selv om denne hunden visstnok var kjempesnill.
Da måtte jeg visst i følge eierne mine "sosialiseres" med litt flere hunder. TYYYPISK min flaks! :(
Jeg for min del ville bare unngå andre hunder heretter, men den gang ei...

Først fikk jeg besøk av et par tibetanske spaniel-er, noe som faktisk var ganske gøy, siden de var jo nesten mindre enn meg og ikke var de svarte heller :) Men så måtte jeg være med på tur til Sandefjord hundeklubbs agillity-trening for å møte mange flere hunder på en gang! De er skikkelig ondskapsfulle de eierne mine...

Når vi kom til agillity-treningen, så ville jeg helst dra hjem igjen med en gang, og spant på alle fire mot bilen når jeg hørte all bjeffingen og så alle hundene som føyk rundt på plassen der. Men det var bare helt til jeg fikk hilse på den første hunden, en superflink og snill bordercollie(tror jeg det var). Så hilste jeg på en enormt stor hvit retriver, og som dere nå vet så er det bare svarte hunder som er var skumle, og ikke de hvite tenk! :) Den hvite retriveren var selvfølgelig også kjempesnill og litt lat, og da var plutselig frykten for de andre hundene borte også, og jeg skulle hilse på ALLE! :)
Sånn gikk det ikke, siden de allerede var igang med å trene, og jeg fikk ikke lov av de teite eierne mine å "forstyrre de" ved å løpe oppå de... Pøh, jeg forstyrrer da vel ingen?! Men jeg fikk hilst på en god del hunder likevel da.
På vei hjem så skulle jeg prøve å sitte baki buret mitt igjen, og da kastet jeg opp selvfølgelig, man er jo et vane-dyr! Matfar skjønte ikke åssen jeg hadde klart å kaste opp sååå mye på tom mage, men jeg er jo en vidunder-valp! (man kan jo spise andre ting enn mat vettu, gress for eksempel)  :)

Tibbe-besøk er kjempegøy. (Hvis jeg står bittelitt på bakbena så er jeg litt høyere enn han, hihi..)

I dag var jeg på besøk i barnehagen sammen med matmor, og barn er kjempegøy, siden de er noen rare kortvokste mennesker som liker å leke. Jeg ble litt sliten mens jeg var der, så jeg sovnet med barn på alle kanter(godt sovehjerte sa folk...).

På vei hjem fra barnehagen så møtte vi på den tidligere så superskumle gravemaskinen som har herjet villt med grøfta i hele nabolaget, men jeg har vært og "snik-luktet" på gravemaskinen når den stod og "sov" en kvelding, så jeg syntes ikke den var noe skummel lenger. :) Jeg regner med at den bare har gravd ned et stort bein et eller annet sted og ikke husker helt hvor, så den prøver seg vel frem på måfå (den ser jo ikke spesielt smart ut, hehe...). Jeg satt ihvertfall pent og så på til den ble så "sliten" av å grave at den måtte ta en pause, sånn at matmor og jeg kunne spasere under armen hans. Flink!? :)

Jeg har selvfølgelig gått litt i skogen også, og der fant jeg et tre som bare MÅTTE avlives:

ANGRIP!

NAM, NAM!!

Hmm, kommer det noen? nei...

... men se der! JORD! NAM!

Hva?! Gal?! Jeg?!?


Sliten nå... kan vi gå hjem igjen nå?


Det er alltid deilig å komme hjem til valpebingen og slappe av litt...
...med å rasere teltet mitt!

Da tror jeg at jeg har fortalt det meste...
God himmelsprett folkens! :)

8 kommentarer:

  1. Du er jammen ganske gæern du, Leo ;o)

    SvarSlett
  2. Åh, Leo, det er SÅ morsomt å høre hvordan du har det oppi der altså. Mammaen min sier at matmoren og matfaren din høres skikkelig flinke ut med deg! Det var en dum svart hund som bjeffet og knurret på deg, godt du fikk møte noen hyggelige hunder etterpå. Jeg har bare hilst på en hund enda, men skal visst møte flere snart (kanskje deg om et par ukers tid også??? JIPPI!!!!). Barnehage har jeg hørt om, det er visst et barnebarn eller no' her som er der noen ganger. Han er ganske vilter han lille gutten, så jeg lurer på om ikke jeg drøyer å få en hel hage full av sånne altså:o)

    Ha en fin helg broder.

    Nuss på nesa fra Tjorven

    SvarSlett
  3. Det er som å se Frost som valp!

    Mamman og pappan din er veldig flinke med deg, Leo og du forteller alt så godt - veldig morosmt å følge deg! Sosialisering er viktig, ja!

    ha en god helg!

    SvarSlett
  4. Nå ligger Leo og koser seg med et frossent håndkle, etter å ha sprunget som en gal fra kurven sin til sofaen og ut på hverandaen med diverse leker i munnen. Da var det godt å hvile litt ja ;)

    Vi prøver så godt vi kan med han karabten her, og vi tror vi er nokså flinke, han blir nok en god og trygg hund hvertfall :)

    Tønsbergtrioen: Vi håper han blir litt lik Frost når han blir ferdig vokst og fått sin ordentlige pels, Frost er jo en utrolig vakker hund! :)

    SvarSlett
  5. Hei Leo:-)
    Skal si du opplever mye! Alt fra gravemaskiner,barnehage,skogturer,spise blomster og treffe på andre hunder:-)
    Spennende ikke sant?
    Det gleder meg mye å se alle bildene av deg,du har vokst masse.Og du er jammen en flott brunbjørn en du!
    Nå må du og dine mennesker ha fine sommerdager videre,kanskje du får bade litt også?
    Klem fra pappa Banjo Baijasson og Elin:-)

    SvarSlett
  6. Kristin: Så hyggelig å høre, takk for det. Ut ifra hva jeg kan se på bloggen, så er Leo skummelt lik Frost, både i fakter og utseende.

    Om så er tilfellet: len deg tilbake og gled deg til masse latter, fine opplevelser og en bedre hverdag! Det er iallefall Frost sin effekt hos oss:)

    SvarSlett
  7. Så fin, god og morsom han ser og høres ut Leo, mange flotte bilder av deg!!

    SvarSlett
  8. Sosialisering av ville dyr, Det høres helt vilt, kan dette være tillatt, jeg mener nei, dette må jo være brudd på dyrevernlovgivningen, dette skal jeg undersøke nærmere ....

    SvarSlett