søndag 10. juli 2011

På besøk hos Tjorven

Hei igjen! :)

Det er nå over 7 uker siden vi L-kull-valpene forlot kennel fjelldronningen. Siden det var sååå lenge siden sist, så avtalte Tjorven (tvillingsøstra mi) og jeg bak ryggen på eierne våre at vi skulle møtes på Tjøme, siden det er der Tjorven bor.
Her er et bilde fra Tjorven, Leopold og meg fra gode gamle dager i valpebingen hos fjelldronningen:

Se så liten og søt Tjorven er!
Her leker vi alle med den samme tau-knuteleka. Viktig å dele på godene når man er firlinger! Lukas sov sikkert et eller annet sted... :)

Tjorven og jeg har send en hel del mailer til hverandre og til eierne våre, der vi har latet som om vi har vært henholdsvis Gry og Kristin/Håvard, sånn at vi har fått lurt eierne mine til å kjøre meg bort til Tjøme, siden jeg er litt for kort i beina til å kjøre selv ennå.
Når vi kom frem så møtte vi Milli(ste-storesøstra til Tjorven) som var ute og luftet Gry. Milli var så stor at jeg måtte små-"boffe" litt på henne baki buret mitt der jeg satt...
Jeg hilste litt på Gry, for hun har jeg nemlig sett mange ganger tidligere når jeg vokste opp, og hun er supersnill :)
Så sa Gry hun skulle gå inn å hente Tjorven, men det var ikke lille søte Tjorven hun hentet, hun kom nemlig drassende på denne store hunden:

"Øy, hvor har du gjort av Tjorven? Det lukter Tjorven av deg, har du spist henne kanskje??!"


Vi ble sluppet løs på en kjempestor eng. Det passet meg utmerket, for da kunne jeg presse ut av denne store hunden hvor lille søte Tjorven var. Så jeg satte etter henne med alle krefter:

Jøss, bra fart i denne jenta gitt, jeg klarer jo ikke dra innpå engang.


Hun er lynkjapp, men jeg kutter svingene så jeg drar innpå litt etter litt.


Til slutt fikk jeg tak i ho og lagt henne i bakken! Ingen jente-hunder som som har kjangs mot en sterk gutt som meg!! (Dame-hunder kanskje, men det er en annen sak...)


Tid for å presse ut litt informasjon om Tjorven tenkte jeg! Men den gang ei, for ikke bare var hun lynkjapp, hun var råsterk også:
Plutselig lå jeg på bakken og flekket tenner, har aldri opplevd maken til sterk jente før...

...eller har jeg det?  Jo...jeg vokste jo opp med Tjorven. Hun var den eneste jenta i kullet, og sammen med 3 brødre gjorde jo det at hun ikke akkurat ble noen pingle, snarere tvert imot. Det var ingen av oss gutta som kunne erte henne uten å få igjen så det holdt!  Etter å ha tenkt et par sekunder skjønte jeg det endelig:

AHAAAAAAAAA!! DU er Tjorven! Så stor du har blitt!!! 

Det tar visst litt tid for meg å skjønne ting, jeg tenkte jo ikke på at Tjorven også hadde vokst når jeg gjorde det. Det er jo ikke alltid de små grå virker som de skal....
Men da hadde jeg jo endelig møtt Tjorve-lorve-søstra mi! Da måtte vi jo gjøre som vi hadde avtalt på forhånd og ikke stå her og tulle, vi skulle nemlig leke masse:

Vi løp og løp...
(Tjorven har en utholdenhet som jeg aldri har sett maken til, hun har nok tjuv-trent på løping med Milli tenker jeg!)

Vi lekeslåss masse...
(Ikke lett å vippe denne jenta av pinnen, vil tro at hun har tjuv-trent litt med Milli på å slåss også...)


Vi lekte i høyden...


 ..og vi lekte i i lavden (altså det motsatte av høyden... jeg er ikke sååå god i norsk ennå)

Vi lekte og herjet så mye et vi ble super-slitne, så Tjorven viste vei til en fin liten bekk der vi kunne kjøle oss ned:

Jøss, er det krokodiller i vannet her også?! 
Ååååå, det er bare Tjorven det ja...

Jeg er ikke like tøff som søstra mi når det gjelder vann gitt.  Det holder lenge med vann på potene for min del:

Uff og uff, vått mellom tærne!Ikke noe lengre uti enn dette for meg. Tjorven tror visst at hun er en flodhest der hun åler seg bortover i vannet...

Så skulle Tjorven vise meg sauene på jordet ved siden av der vi holdt på. Hun smatt igjennom sauegjerdet på null komma niks, jeg slet litt mere, men jeg klarte tilslutt å komme igjennom jeg også. Hun løp rett bort til sauene og skulle vise meg hvor snille de var:

Her står hun og venter på meg...


...men jeg holdt meg på gooood avstand! De er jo så mange, og ganske store er de også!!

Tjorven syntes jeg var litt treig, så hun kom og kjeftet litt på meg:

"Kom igjen da brutter! Ikke vær så pinglete!!"

Så kom en sau bort til Gry som Tjorven distraherte såpass at jeg torde å gå bort å snuse litt i rompa på'n! YESS, jeg er nesten like tøff som Tjorven!

Vi er jo tvillinger, så enkelte ting er synkronisert, som feks å gå på do:

Jeg vanner litt, mens Tjorven jobber med å legge en kabel.
(ut fra utrykket i ansiktet så tror jeg det er en GROV kabel)

Så var det tid for å leke litt igjen:

Tjorven freser unna og jeg prøver å henge på! Blir hun aldri sliten?!?!



Men hun ble visst litt små-sliten etterhvert hun også! Her ligger vi og kaver i gresset, helt utkjørt!


Og så sjekket vi ut en spennende gresstust:

Hmm, lurer på hva det er inni denne!? Skinkeost?


Men alle gode ting må jo ha en slutt, og etter å ha lekt med Tjorven i to timer så fant eierne våre ut at vi ikke fikk lov mere siden vi var blitt så fryktelig slitne! Uansett så var det fryktelig moro å se Tjorven igjen etter så lang tid! Se så flott hun har blitt:

Pene, snille, tøffe, søte, sterke, raske og store lillesøstra mi!!


Når jeg kom hjem var jeg helt fullstendig gåen, til og med katten fikk være i fred:

Katten elsker å provosere, og satte seg ned like foran meg for å få meg til å reagere...
Jeg orket så vidt å løfte hodet og å se dumt på ho... SLIIITEN!!!

Resten av kvelden ble tilbragt i vater:
Sånn lå jeg mer eller mindre helt til dagen etter...

Dette var en av de morsommeste dagene i mitt liv! Gleder meg veldig til å møte Tjorven igjen (og kanskje møte Milli også hvis jeg tør).
Eierne mine syntes også dette var kjempemoro tror jeg, selv om jeg ikke skjønner helt hva de syntes var så festlig, siden de stod jo stille nesten hele tiden?! Rare menneskene som kan ha det gøy uten å lekeslåss eller å løpe!
Tusen takk for at vi fikk komme på besøk Gry, Ola, Tjorven og Milli (og sauene da)
Nå skal det soves litt igjen..

Ha en fin dag videre!

4 kommentarer:

  1. Jeg ble så glad for å se deg igjen jeg Leo! Først så måtte jeg bare knurre ørlite, helt til jeg kjente den gode gamle Leo-lukta. Åh, det var så gøy. Det er den aller, aller fineste dagen jeg har hatt siden jeg flyttet hit!!! Verdens beste lille storebror, det har jeg!! Matfaren din har tatt skikkelig fine bilder, jeg hadde det så gøy i går, at jeg nesten ikke hadde tid til å tenke på hva vi gjorde jeg.

    Nå gleder meg meg så veldig til du kommer igjen, at jeg sendte en melding til Frost, sånn at han kan leke med Milli mens vi to utforsker de viktige tingene her i verden!

    Si til matmoren din og matfaren din at de er nødt til å kjøre deg hit snart igjen!

    Nuss på nesa fra Tjorven-Korven

    PS. Den kabelen var en skikkelig kubbe;o)

    SvarSlett
  2. Å så gøy dere har hat det! Neste gang vil jeg være med. Du skjønner det Leo at vi mennesker syntes det er sååååååååååå gøy å se på alt det rare dere finner på:-)

    Har også lest om den fine hytteturen du var på. For et godt råd denne veivesendamen kom med. Håper det hjelper mot din bilsyke.

    SvarSlett
  3. Jeg er ganske sikker på at dere to treffes snart igjen, og Milli er nok innmari nysgjerrig på å bli kjent med deg, Leo. Kan tenke meg at Tjorven har skryti MYYYE av bror sin - og du er jo en skikkelig tøffing!
    Ble du ikke bilsjuk engang??

    SvarSlett
  4. Herreguuud så søte de er!! :D

    SvarSlett