mandag 10. oktober 2011

Tjømeparty!

Hei igjen!

Lenge siden sist jeg har fått skrevet ned noen ord nå, men man får jo litt dårlig tid når man skal følge med på 25 tv-serier og redigere statsbudsjettet samtidig. :)
Jeg går nå på hundeskolen i sandefjord hver mandag, men det er ikke så veldig gøy siden jeg ikke får lov til å lekesloss med de andre hundene der. Egentlig er det nok like greit, siden de fleste andre hundene er godt voksne. Det er blant annet en stooor, sterk og sinna hann-schäfer der, så jeg hadde nok havnet i respirator på under ett minutt hvis jeg hadde vært litt for eplekjekk med han... :)

Siden jeg ER eplekjekk, så måtte jeg finne noen andre hunder på min egen størrelse å leke med. Hva er da vel ikke bedre enn å avtale en en leketur til gromsøstra si på Tjøme, nemlig Tjorven!
Tjorven passer fint som en erstatning for store, slemme schäfer-hanner, for hun er både liten og søt,
dessuten likner hun faktisk litt på en schäfer for tiden. Jeg ble selvfølgelig hoppende glad for å se henne igjen:
   
Jeg var superglad!! Det er ingen i verden som er så gøy å leke med som Tjorven. :)

Dessuten fikk jeg et "velkommen-nuss" på kinnet. Jenter altså.... Tjorven ser tydligvis ikke så mange filmer, for man skal ikke bruke tenner når man nusser tror jeg?! Jaja, det er tanken som teller! :)

Tjorva hadde dessuten invitert den største halvbroren vår, nemlig Frost:
Frost er bare helt superstor og supertøff! Dessuten er han omtrent like tung som Tjorven og meg tilsammen! Heldigvis så er han snillere enn et lam da(for lam er nemlig ikke sååå snille som folk skal ha det til).  :)


Tjorven hadde selvfølgelig også selskap av sin noe overbeskyttende storesøster, nemlig Milli:
Milli er ikke så veldig glad i å lekeslåss, men hun er desto mere opptatt av å passe på at ingen mobber Tjorven. Her gir hun klar beskjed om hva hun syntes om slåssingen vår med et par dype boff.

Jeg har alltid innbilt meg at man ikke kan sette seg i respekt hos andre hunder uten å bite de halvt ihjel, men Milli klarer det heeelt fint. INGEN tør å kødde med Milli når hun mener alvor, ikke engang store, sterke Frost:
 Det kan jo være at Frost har et bittelitt godt øye til Milli også da...  Hmmmm...   :)

Frost er skikkelig stor, men ikke så skummel som Milli når hun blir sint...
...for Frost blir aldri sint nemlig! Ikke var han så veldig rask heller, så da måtte man jo løpe i ring rundt han og plage han litt! Det er moro med storebrødre gitt :)

Eierne våre fant ut at de skulle ta bilde av alle oss Ofelia-barna sammen (den biologiske mamman vår heter nemlig det), men det var lettere sagt enn gjort, for lydighet er vi visst litt dårlige på alle mann(og dame, iflg. likestillingsloven:)
Dette er ett av de bedre bildene matfar klarte å få tatt, ingen ville komme på sine egne eieres kommandoer(men gjerne på andres), så Matmor klarte å lokke til seg Frost og Tjorven med en god håndfull godbiter. Jeg syntes det ble litt kjedelig utpå jordet alene, så jeg gikk for å se hva de andre drev med...

Når man spiser mye godbiter, så må man drikke litt også. Sauene er veldig snille på Tjøme, så de lot oss låne vann-dispenseren sin:
Like som tre dråper vann?! Tja, tjo... Vi er like glade i vann alle 3 hvertfall! :)

Så var det på tide og løpe litt igjen:
Tjorveball- og Leoball-race som vanlig(Gumball-race er for unger)...  Desverre så er Tjorven fryktelig vanskelig å slå på hjemmebanen sin gitt!!Frost ble litt parkert når vi ungdommene dro på ordentlig nedover jordet og lå tett oppunder lydmuren (om ikke over). :)
Det er nemlig ikke alltid lett å være en godt voksen kar på 2år og veie over 25kg:
Men det han ikke lenger har i  toppfart, tar han igjen med sitt gode humør når han kommer luntende etter! :)

 Milli er ikke så glad i å hærje, men en smule glad i ballen sin, og den eneste som tør og late som om man skal rappe ballen fra henne er selvfølgelig den bittelitt rampete lillesøstra hennes:
Men med det skumle blikket til Milli måtte til og med Tjorven melde pass. Hun er tøffere enn hun ser ut til denne damen gitt.

Når man løper mye så blir man jo bittelitt sulten, og noen hadde vært så snille og grave ned noen høner som overraskelse til oss utpå jordet. Det var veldig godt med litt grav-høns til middag:
Her er Milli i full gang med å spise, mens vi følger litt småinteressert med. Vi fikk i oss litt vi også før Gry tok fra oss godsakene. Gravhøns var veldig godt, så Gry spiste nok resten til middag selv tenker jeg! :) Gravhøns er nok litt av en delikatesse her på Tjøme siden de ikke har så mye laks her.
(Mulig hønsene var gått ut på dato, for milli ble litt dårlig og spydde litt etterpå...)

Tusen takk for en super dag Tjorven, Milli og Frost (og menneskene også da)!

Jeg var supersliten til godt utpå dagen på søndag:

Her har jeg vært ute i ekle, kalde regnet og blitt klissvåt, så da er det godt å legge seg oppå den varme, tørre katten i sofaen og slappe av litt! :) Jeg orket ikke engang å gnage på henne dagen etterpå. Sliteeen!!!

7 kommentarer:

  1. Hehe, no måtte eg le godt! Har sett Gry sitt innlegg frå denne dagen, men ein blir jo aldri lei av å sjå bilder av lapphundar i farta!! Dei har jo heilt ville uttrykk på mange av bilda, heilt herleg :D

    SvarSlett
  2. Så absolutt ut som en koselig og fartsfylt dag :)

    SvarSlett
  3. Nok en gang herlige bilder og fantastisk bra skrevet av den godeste Leo (grimasenes mester;o) Tjorven ELSKER broren sin, dypt og inderlig! Det var så moro å se ham igjen. Kraftig og flott og veldig, veldig glad! Kom så godt overens med Frost også!

    Etterhvert nå så flytter vi sauene ned til gården og jordet i skogen blir "ledig". Gleder oss allerede til å se Supersøss og Superbrorsan spinne rundt i vill glede!

    SvarSlett
  4. Du og du så moro det ser og høres ut :))))

    SvarSlett
  5. Hehe, bra skrevet :) Og, lekende hunder er jo noe av det beste man kan se :)

    SvarSlett
  6. Det er så gøy å lese om hvordan du har det Leo:-)
    Den turen til tjøme tok nok på...
    Det er ikke alle hunder som er såååååå heldig som deg og Tjorven at dere kan treffes etter at dere forlot "redet" Må si at matmor og matfar var heldig med bildene de tok av der.
    Kjempe bra at du har respekt for denne skumle hunden på kurset du går på.

    SvarSlett
  7. Har smugtittet på søskene i farta flere ganger, storkoser meg hver gang. For noen deilige bilder av både de ynge og eldre lappene var var på party:o)))

    SvarSlett