tirsdag 3. juli 2012

Fått seg ny onkel!

Heisann!

Jeg har visst fortsatt sommerferie, så det er jo aldri fred å få på dagtid nå, skulle ønske jeg ikke hadde ferie.. da kunne jeg sovet hele dagen tenk!

Men det er litt moro også da, sånn som i dag. I dag ble jeg vekket grusomt tidlig, klokka var ikke 10.00 engang.. og etter en liten rusletur så ble jeg brutalt kastet inn i bilen (bedt om å gå inn i bilen) også kjørte vi av sted, denne gangen skulle vi til Stavern og besøke mammaen til matmor, og visst nok en som heter Balder, de gangene jeg har vært der før har det bare vært en som heter Dag der, så jeg var veldig spent på hvem denne Balder var.

Dette er altså Balder ja, han ser jo så morsom ut å leke med, tenk at mat-mormor har
en såååååå fin leke til meg da, det var veldig snilt!
Balder er bare litt over 10 uker han, og siden jeg er så kjempe stor syntes han han jeg var litt skummel i starten, enda jeg logret masse, pep og sutret masse, snudde ryggen til, luktet på ting og tang.. men sakte men sikkert så fikk han fart i halen sin...
Her har Balder turt å komme ned fra sin matmors fang,
og jeg har akkurat vannet blomstene, bare for å vise Balder hvor snill jeg.

Og Balder syntes visst at litt vanning av blomster, og luking av gressplen viste at jeg er en vennlig fyr, så han turte å komme bort å si Hei.

Hva, hvem er du eeeeeeegentlig?
Ahhh, du liker å snuse du også, da må du være en HUND!

Og etter litt høflighets snusing og slikt var det på tide å tide å teste hva den nye onkelen min var god for... Han har jo tross alt inngjerdet hage, den må brukes!

Her viser jeg frem hvor fort en hund må kunne løpe, nemlig fortere enn lyset!

Og her leker vi litt sisten, og det er jo såååå moro når jeg har lengst ben, er jo helt umulig å få tak i meg...
Skal vi leke litt til eller?

Etter mye løping og leking var det noen teite på 2 ben som syntes det var lurt med en liten hvil, de mååå ha siktet til han lille eldre herremannen på 10 uker...

For han flata nemlig ut...
Her bæres han til sengs, sånne små må visst hvile de... 

Jeg tenkte at siden jeg da fikk hagen helt for meg selv så kunne jeg virkelig slå meg løs, for når man blir passet på av sin lille onkel så må man beherske seg litt i leken. Men neida, eierne mine bandt meg i et tre og syntes at jeg kunne ha sitte-i-ro trening samtidig som Balder hadde hvile trening inne. Så mens jeg satt mutters alene satt de på 2 ben og spiste deilige baguetter med enda deiligere ost og saltpølse på, jeg ulte og pep alt jeg kunne, noen bjeff lagde jeg også, for det var så utrooooOOOoolig kjedelig å sitte inntil det treet...


Men så våknet Balder og vi skulle ut å gå en liten tur til stranda.


Balder er heldig, han går visst på noe som heter valpe-lisens, så han fikk springe nesten helt naken, mens jeg måtte ha på meg den teite sikkerhetslina, men vi hadde det super morsomt på stranda likevel.
Og et lite tips, ikke prøv å sette dere ned med rumpa i vannet!

Her har jeg akkurat fått en skikkelig teit bølge midt i rumpa, og er på full fart vekk fra de slemme bølgene!
Jeg tror Balder er en blanding mellom sel og hund, for enten var han ute i vannet...
Eller så spiste han tang.. 
Også er han kjempe flink til å grave, så flink til å grave at han visst måtte rett i badekaret når han kom hjem.

Dette var en super morsom duper dag, og Balder var skikkelig kul å leke med selvom han var bitteliten, så nå håper jeg resten av ferien innebærer beach-party i Stavern, for om det gjør det, ja da er det helt ok med ferie!


Takk for i dag Balder. Du var skikkelig kul!

4 kommentarer:

  1. Så heldig du er Leo, som har fått deg en splitter ny onkel! Det så skikkelig gøy ut å ha en sånn!!! Jeg vil også ha en. Så fin strandtur også da! Når jeg leser om ferien din, så høres den slett ikke ille ut i grunnen:o)

    SvarSlett
  2. Så søte!
    Hvilken rase er Balder? Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg for hva jeg tror han er :p

    SvarSlett
  3. Veldig fine bilder av en vakker hund! :)

    SvarSlett