søndag 20. november 2011

Dobbelt-tur til Glenne

Hei igjen alle sammen! :)

Nå er det jo et par uker siden sist jeg blogget igjen. Må si at tiden flyr fort når man er travelt opptatt om dagen gitt!
Som dere nok vet, så har jeg ligget i hardtrening i det siste for å få enda mer fart på labbene mine. Derfor syntes jeg at var det ekstra stas å høre at jeg skulle besøke Tjorven to ganger på litt over en uke! Så nå skal jeg nok overraske og løpe fletta av hun derre søstra mi tenker jeg! Muhahaha!! (Skadefro og ondskapsfull lappelatter)  :) Dessuten er det kjempestas å møte Frost og Milli igjen, selv om ikke de er såååå glad i å leke som oss, så er de jo skikkelig store og kule!

Første søndag:
Her er gjengen samlet igjen!! Frost er stor og tøff som en bjørn, Milli er søt som en engel som vanlig og Tjorven har blitt høyere og slankere enn noensinne...Hmm?!...Merkelig egentlig, siden Tjorven egentlig alltid har vært den tykkeste av oss søsknene. Før kalte vi henne Tjorve-bolla, og det var ikke helt uten grunn for å si det sånn.
Det er mulig at Gry må slutte å la Tjorven se så mye på "Americas next top model", for man får jo anorexia bare av å se på reklamen for det programmet der nemlig.
Ja, ja, hun kan bare slutte å spise for min del, da blir hun jo desto lettere å løpe fra. :)
Vanligvis er vi ganske komfortable med å bli tatt bilde av, men plutselig ble alle sammen veeeldig sjenerte og ville absolutt ikke være med på noen flere bilder:
Her skal ihvertfall ingen bli sett på bildene! Akutt linsefobi kalles sykdommen, og den går som regel over etter noen sekunder...

Man kan jo ikke bare sitte å glo på hverandre, for man må jo gruse Tjorven i løping også...Muhahaha!! Her setter vi i gang: 
Først meg...

...deretter Tjorven. Nå skal hun få se på ordentlig fart tenker jeg!!

Jøss, hva er dette? Jeg ligger jo godt over lydmuren, og Tjorven bare siger forbi?! Det er det værste...

... nei... DETTE er det værste!! Tjorven bare forsvant!! I huleste.. Hva i alle dager er det den jenta får til frokost? Både jeg og Gry lurer på hvor hun har blitt av... :(

Litt nedtur å finne ut at søstra si ikke lenger bare bryter lydmuren, men nå lukter litt på lysmuren i samme slengen.. Nå kan hun i det minste få jobb som partikkel-akseleratoren fra Tjøme, siden den CERN-saken kostet mange milliarder, og Tjorven kan sikkert godta å ha noen partikler på snuta si for et par hundrelapper... 
 Men jeg har jo selvfølgelig en løsning på det lille farts-problemet vårt også jeg da:
Jeg kan nemlig holde henne fast med fremlabbene og jokke litt på ho, da tenker jeg nok hun skal slite med å stikke av! Hun ser kanskje ikke heeelt fornøyd ut på bildet, og det var ho sannelig ikke heller:
 Her får jeg kjeft så ørene flagrer. Jeg ble faktisk litt sjokkert over hvor sinna Tjorven kunne bli! Det ble nok Milli også:
Milli hater nemlig bråk, så da kom hun løpende mellom oss med en freds-pinne for å få Tjorven på andre tanker. Milli er nemlig ikke bare pen, hun er en fullt utdannet fredsmegler fra hundehøyskolen i Tjøme også!

Jeg ble så sjokkert over både å bli løpt fra og få juling på samme dag av lillesøstra mi, at jeg gikk og furtet i et kvarter etterpå:
Pøh! Jeg trenger ikke å leke med den dumme søstra mi tenk... (selv om jeg bare mååå se på hva de driver med da..)

Heldigvis er ikke Tjorven veldig langsint, så etterhvert kom hun og hentet meg fra min lille furte-runde:
Vi ble bestekompiser igjen, men jeg kommer nok ikke kommer til å prøve å jokke på henne med det første... 

 Milli og Frost hadde virkelig funnet tonen, og ikke trengte de fredsmegler heller (lukk øynene Nalle):

Her er turtelduene samlet igjen etter at Milli måtte ordne opp i litt bråk...

...og da klines det jammen litt også! *smask* :)

En ganske dårlig dag for meg dette her altså, med både juling og fraløping, men desto bedre for Milli og Frost da, Milli er nemlig i super-humør for tiden,  og det ser ikke ut til at Frost har noe imot det! :) Heldigvis skulle vi treffes igjen ganske snart.

Neste søndag:
Denne gangen kom vi litt tidligere enn vi pleier siden Gry skulle i bursdag senere på dagen, og det hadde visst ikke Milli og Tjorven fått med seg, så de hadde litt "mårratryne" når vi kom:
 Her er to skikkelig trøtte tryner i vinduet. De har nok vært ute på fest i natt igjen. For de pleier nemlig å snike seg ut på lørdagene og feste til langt på natt. Gry vet heldigvis ingenting, ellers hadde det nok blitt baluba... :)

Frost kom litt senere, så Tjorven, Milli og jeg satte i gang leken uten han:
Her er vi igang med leken i tåka, Milli er veldig glad nå for tiden gitt, så jeg tror nok hun er litt forelsket om dagen!! (Ingen ser vel at jeg rekker tunge til Milli mens Tjorven henger i halen?)

Her lekeslåss vi litt. Milli syntes nok vi er litt barnslige, så hun ville heller leke med ballen sin mens hun ventet på Frost.
Så endelig kom Frost, og Milli glemte fullstendig ballen sin av en eller annen grunn:
Alle skulle selvfølgelig være med når Frost kom, siden han er skikkelig tøff, og alle vil vel være tøffe!? 
 
Av en eller annen grunn var Frost mest opptatt av å leke med Milli...

...så Tjorven og meg lekte alene for det meste! Men det er jo supergøy uten de voksne også!!!

Her har jeg tråkket i en bjørnesaks..
...nemlig Tjorven! Det er ikke så rart det er vanskelig å løpe fort når man har en grevling hengende i beinet!

Dessuten lekesloss jeg med Frost.Her har jeg nesten dyttet han over ende. :
Vi er jo nesten like store. Jeg mangler bare 10cm og 10 kg, ikkeno å snakke om...
Her er jeg i ferd med å få overtaket:
Tenker nok han er imponert over hvor sterk jeg er!! 

 ...eller kanske ikke, han bare reiste seg opp med meg oppå og la meg i bakken uten å rynke på nesa engang.... Men han ble litt sliten av å sloss med meg da hvertfall:
Ganske sliten Frost her gitt!! Jeg ble nesten ikke sliten i det hele tatt...

...bare bittelitt! (Orket ikke å bevege meg en millimeter i noen minutter, men det trenger man ikke si til noen vel) Frost er visst litt sterkere enn meg ennå gitt!

Etter slossingen med Frost så orket visst ikke Tjorven å herje mer, siden hun nemlig ble veeeldig sliten av å se på oss (noen må man jo skylde på:) ), så da tok vi en en rolig snusetur i stedet:
Her har vi litt synkron-snusing. En fryktlig vanskelig øvelse som nok blir en OL-gren snart.

Tusen takk for at vi får komme på besøk så ofte, Milli og Tjorven (og Gry). Det er ingenting som er morsommere enn å herje vilt på jordene deres nemlig! Gleder meg allerede til neste gang jeg... :)


Ha en fin uke!
Bamseklem fra Leo

10 kommentarer:

  1. Ååååååå Leo, du skriver så innmari morsomt! Milli og jeg sitter og smusler og ler så vi piper bak potene våre. Enda godt ikke mora vår ikke leser bloggen din! Tenk om hun hadde visst at vi er på Tjømepuben hver helg....

    Du tar meg snart igjen Leo, du ligger jo i hardtrening!

    Gleder meg sånn til du og Frost kommer tilbake. Dere er bestevennene våre!

    Digger deg (og bloggen din).

    Nuss på nesa i full sprint fra Søss!

    SvarSlett
  2. Tok oss selv i å skratte her alle sammen! ( dvs meg og Håkon, Birk var lykkelig uvitende om hendelsen mens han sov opp ned od drømte at han kunne fly). Takk for nok en fantastisk blogg Leo!

    SvarSlett
  3. Helt herlig denne gang også:D Du kan nok forsøke Leo å temme søstera di, men jeg tror ikke det går, både fart og vilje har den jenta;o)
    Forsett å ligg i hardtrening Leo, blir spennende å se, kanskje en dag sprenger du lydmuren:o)

    SvarSlett
  4. Jeg ler og ler, lover på tro og ære å ikke sladre til Nalle ;-)
    ...skal ihvertfall ikke si at jentene flyr på pub om natta!!!

    SvarSlett
  5. Ja ser ut til at Tjorven fungerar godt som bjørnesaks!! For ein gjeng de er, herlig herlig! :D

    SvarSlett
  6. Ler så tårene triller! Du og du for en skribent du er Leo :-)))

    Tusen takk til Gry for tipset om å svinge innom her hos Leo :-D

    SvarSlett
  7. Tjorven: Mamma'n din kommer aaaldri til å få høre noe om helgeturene deres til Tjømepuben, for jeg holder nemlig tett som en sil på alle hemmelighetene våre! :) Nuss på nesa i ikke fullt like stor fart som deg fra brosjan! ;)

    Kristine: Jeg ligner nok litt på Birk, jeg har nemlig vært mer eller mindre opp ned i et døgn etter strabasene i helga! At det er mulig å bli sååå sliten da gitt!!! :)

    Ville: Søstra mi er tøff som et fjell, så det er ikke så lett å temme henne. Det eneste som hjelper er å bli ENDA tøffere enn henne, og det eneste som er tøffere enn et fjell er en...øøh?...skikkelig stor sau! DE er tøffe som fy, og så klatrer på fjell!!

    Nøve: Ja, hvis Nalle får høre om hva Frost og Milli driver med om dagen så kommer det nok en skikkelig sinna Nalle på døra til Frost, og da kommer det nok en ENDA sintere Frost på døra til en sladrelapphund med navnet Leo, og DET vil vi ikke?! :P

    Kristina: Tjorven fungerer både som bjørnesaks og som alt annet bortsett fra lydighets-champion, og det tror jeg hele gjengen sliter litt med bortsett fra Milli... ;)

    ITAF: Takker for superhyggelig tilbakemelding på bloggen! :)
    Jeg tror forresten matfar kunne trenge litt av fotograf-ferdighetene dine(snek litt på bloggen din). Det er nemlig forbløffende få av de hundrevis av bildene han tar som egner seg på trykk... ;)

    SvarSlett
  8. Hei på deg Leo!! Nå må jeg bare skrive en hilsen til deg!! Så stor du har blitt!! ( Selv om du sov i buret ditt i sommer da jeg traff deg) så har du blitt veldig stor og så kjekk en gutt!! Heldig du er som har så mange å leke med!! Jeg har jo noen her jeg åsså da, men mest så blir det søstra mi Roxie og hu skal ha løpetid og er ikke noen man tuller med nå om dagen!! Hu matmora vår kaller henne en lure mus, hvet ikke helt hva det er jeg men tror ikke det er noe kose ord altså!! Ha en fin uke videre og kos deg masse Leo!! Stor nuss på nesa til deg fra Jackie!!!

    SvarSlett
  9. Hei Leo! Du skriver bare så kjempe morsomt, det kan man jo se på alle de helt utrolige kule bilder av dere.

    Stor har både du og Tjorven blitt og MASSE krefter, hi, hi.

    Ha det bra da Leo gutten, gøy å følge deg på bloggen!

    SvarSlett
  10. Haha :) For en dag sier jeg bare :)

    SvarSlett